Sztandar Biblijny nr 209 – 2006 – str. 7

LEKCJE DLA NAS

      Wszyscy cywilizowani ludzie są poważnie zainteresowani ziemskimi rządami i ich powodzeniem. My wszyscy pragniemy społecznego i finansowego powodzenia. Niemniej jednak prawdą jest, że powodzenie jest szkodliwą rzeczą w takim stopniu, w jakim oddala ludzi od Boskich zarządzeń i związanych z nimi błogosławieństw. Tylko sprawiedliwość może prawdziwie wywyższyć naród. Jednakże powodzenie może czasem przeciwdziałać postępowi jednostki czy kraju. W naszych dniach na ziemi panuje największy światowy dobrobyt, jaki kiedykolwiek był znany. Lecz niestety, nie są to dni pomyślności religijnej. Wprost przeciwnie, nigdy wcześniej nie było okresu, w którym niewiara w osobowego Boga i w Biblię jako Jego objawienie, byłaby tak powszechna wśród inteligentnych ludzi. Gmachy naszych kościołów stają się świątyniami mody, salami koncertowymi i wykładowymi, podczas gdy prawdziwa cześć, jaka jedynie jest przyjemna Wszechmogącemu, jest zepchnięta daleko w tył i nie myśli się o niej. Czczenie materialnych rzeczy, kłanianie się złotemu cielcowi, oddawanie się przyjemności zdobywania bogactw, stosuje się do naszych czasów naprawdę tak, jak do dni Achaba, lecz na bardziej wyrafinowaną skalę i dlatego jest zwodnicze i zdradzieckie. Ono dotyczy zarówno ubogich jak i bogatych. Często ubodzy są jedynie ambitni bez powodzenia, stąd często stają się zgorzkniali i niezadowoleni. Często dostrzegamy, że Bóg wykorzystuje gniew człowieka, aby Go chwalił. Skutek powodzenia Achaba i Izabeli był dwojaki; ono usidliło i zdegradowało jedną klasę, natomiast rozbudziło i spowodowało oddzielenie drugiej klasy, tych, którzy czcili Boga w duchu i w prawdzie. Ci wierni opuścili królestwo dziesięciu pokoleń oraz jego bałwochwalstwo i utożsamili się z dwupokoleniowym królestwem Judy oraz jego prawdziwą czcią. I tak jest obecnie. Sukces Mamony, odrzucanie Pisma Świętego przez wyższych krytyków i ich chełpienie się wyższą wiedzą i zdolnością zaoferowania nam czegoś lepszego niż Słowo Boże; zaabsorbowanie większości społeczeństwa zdobywaniem i zachowywaniem rzeczy materialnych powoduje obudzenie bardziej pobożnych ludzi naszych dni, aby oddzielić się i powiedzieć językiem Jozuego: „Obierzcie sobie dziś komubyście służyli,…. ale ja i dom mój będziemy służyli Panu.”

ANTYTYPICZNY ACHAB I IZABELA

Większość chrześcijańskich badaczy wie, że Izabela, Achab i Eliasz zostali użyci przez Pana jako typy i ich doświadczenia stanowiły typ o wiele większych rzeczy w doświadczeniach Kościoła, duchowego Izraela, podczas Wieku Ewangelii.

      Achab reprezentował rząd cywilny, a Izabela system religijny. Nieprawe małżeństwo Achaba i Izabeli, przeciwne żydowskiemu Prawu, przedstawiało małżeństwo, czyli unię kościoła i państwa. Rozwój zła pod panowaniem tej unii jest przedstawiony w Księdze Objawienia, gdzie Izabela jest specjalnie wymieniona po imieniu (Obj. 2:20-23). Pan zarzucił, że tej antytypicznej Izabeli, systemowi kościelnemu, pozwolono uczyć i zwodzić Jego lud z właściwej drogi chrześcijańskiego żyda. To samo Pismo przedstawia Eliasza, który był prześladowany przez Izabelę za pośrednictwem jej męża, jako typ prawdziwych wierzących tego Wieku prześladowanych przez fałszywy kościół za pośrednictwem siły władzy cywilnej.

      PT '06,67

—————
w ramce

NASTĘPNY ROK DLA CIEBIE

 Następny rok witamy!
Mistrzu drogi, niech on będzie,
W myśli, słowie i działaniu,
Następnym rokiem dla Ciebie!
Kolejnym rokiem polegania
Na Twym sercu miłującym,
Gdzie cierpienie, ból i smutek
Pierzcha w szczęśliwym pokoju.

Następny rozkazywania
Twej świętej, błogosławionej woli,
Bym radość znalazł w jej czynieniu,
I w dłoni Twojej nadał trwał;
Rok służby kolejny,
By dowieść miłości mej do Ciebie;
Następny rok wyćwiczenia
Do spełniania czynów większych.

Utrapień rok kolejny
I błogosławieństw doznanych;
Ochrony rok następny
Pod cieniem Twoich skrzydeł.
Następnym rokiem radości
Niechże on będzie Mistrzu drogi!
W życiu i umieraniu
Następnym rokiem dla Ciebie.

———————