Sztandar Biblijny nr 156 – 2001 – str. 12
wyłącznie do klas niebiańskich, inne wyłącznie do klas ziemskich, a niektóre do obydwu. (Zobacz „Dwie kobiety – Dwa Przymierza”, na tej stronie.)
Pismo Święte pokazuje nam, iż Starożytni Godni – wierni słudzy okresu Starego Testamentu – także będą pomagać w błogosławieniu narodów ziemi. Tak samo Wielka Kompania, która będzie Jemu służyć we dnie i w nocy przed tronem jako antytypiczni Lewici (Obj. 7:14-17). A na ziemi będą służyć Młodociani Godni – współcześni odpowiednicy Starożytnych Godnych. Te trzy klasy, jako antytypiczni Lewici, zostały przeszkolone w celu błogosławienia ludu Izraelskiego. Odziedziczenie bramy nieprzyjaciół, zwycięstwo nad światem, ciałem i przeciwnikiem przez wierność w poświęceniu, a ostatecznie błogosławienie narodów ziemi – wszystkie te obietnice stosują się do większej liczby klas, niż tylko do klasy Chrystusowej.
DWIE KOBIETY – DWA PRZYMIERZA„Albowiem napisane, iż Abraham miał dwóch synów, jednego z niewolnicy, a drugiego z wolnej. Lecz ten, który był z niewolnicy, według ciała się urodził, a który z wolnej, według obietnicy. Przez co znaczą się insze rzeczy; albowiem te są one dwa testamenty, jeden z góry Synajskiej, który rodzi w niewolę; a ten jest jako Agar. Albowiem Agar jest góra Synaj w Arabii, a stosuje się do niej teraźniejsze Jeruzalem; bo jest w niewoli z dziatkami swojemi. Lecz ono górne Jeruzalem wolne jest, które jest matką wszystkich nas” – Gal. 4:22-26. Apostoł Paweł podaje nam klucz do zrozumienia różnych zarysów Obietnicy Abrahamowej, kiedy mówi, iż Sara i Agar przedstawiają dwa przymierza. Agar przedstawia Przymierze Zakonu, które „rodzi w niewolę”, a Ismael przedstawia cielesny Izrael. „Przymierze, które jest z góry” to przymierze Sary – „matka wszystkich nas.” Można powiedzieć, że Przymierze Sary jest żoną Przymierza Abrahamowego i dlatego matką antytypicznego Izaaka – klasy Chrystusa, Głowy i Ciała. Członkowie tej klasy, jako tacy, są rozwijani, „otoczeni opieką matki”, jako niebiańska część nasienia – „gwiazdy na niebie.” |
Inne wersety Pisma Świętego także wskazują na te cztery klasy:
2Tym. 2:20: „… A w wielkim domu nie tylko są naczynia złote i srebrne, ale też drewniane i gliniane, a niektóre ku uczciwości, drugie zasię ku zelżywości.”
Klasy wybrane są wybierane przed Wiekiem Tysiąclecia, a naczynia ku uczciwości i zelżywości zostaną objawione podczas Tysiącletniego wieku restytucji.
Naczynia złote i srebrne przedstawiają odpowiednio dwie klasy niebiańskie – Maluczkie Stadko i Wielką Kompanię. Naczynia drewniane i gliniane oznaczają odpowiednio dwie ziemskie klasy – Starożytnych Godnych i Młodocianych Godnych. (O sposobie postępowania farbiarza ze złotem i srebrem w powiązaniu z proroctwem Malachiasza 3:1-3 można przeczytać w Sztandarze Biblijnym, Listopad-Grudzień 2000, „Oczekiwanie na Mesjasza.”)
1 Piotra 3:20: ” … Boża cierpliwość oczekiwała za dni Noego, kiedy korab gotowano, w którym mało, to jest ośm, dusz zachowane są w wodzie” [przez wodę – Biblia Warszawska]’.”
Apostoł Piotr zauważa w tym miejscu, iż osiem dusz zostało zbawionych przez wodę. Greckim słowem „przez” jest dia i oznacza ono „poprzez” – Diaglott oddaje je „bezpiecznie poprzez.” Chrzest jest obrazem odpowiadającym temu. O tych, którzy są poświęceni Bogu, można powiedzieć, iż są w arce i zostaną zbawieni, poprzez – nie przez – przekleństwo Adamowe i doświadczenia, jakie są jego wynikiem; pozostali zanurzają się w – zostają zatopieni przez – klątwę.
OBRAZY POTOPU – TYP I ANTYTYP
Tylko osiem dusz – cztery pary – zostało zbawionych: Noe i jego żona, Sem i jego żona, Jafet i jego żona oraz Cham i jego żona. Noe przedstawia naszego Pana Jezusa Chrystusa, żona Noego przedstawia Maluczkie Stadko jako oblubienicę Chrystusową. Dokładnie tak samo, jak pouczono rodzinę Noego, by odnowiła ziemię i ją napełniła, Jezus – z klasami wybranymi – da życie światu ludzkości w wielkiej Odnowie, jaka ma nastąpić (Dz. 3:19-21). Sem, najstarszy z synów, przedstawia wodzów pośród Starożytnych Godnych; jego żona przedstawia resztę Starożytnych Godnych;
Jafet i jego żona przedstawiają Wielką Kompanię, wodzów i pozostałych członków; Cham i jego żona przedstawiają Młodocianych Godnych, wodzów i pozostałych członków.
Czyste zwierzęta w arce przedstawiają wierzących – czystych, ponieważ zostali usprawiedliwieni przez wiarę. Nieczyste obrazują niewierzących. Niemniej jednak będzie wielu z pogan, którzy zostaną usprawiedliwieni w Wieku