Sztandar Biblijny nr 145 – 2000 – str. 24
parusia jest tutaj przetłumaczone jako „przyjście”, podczas gdy to słowo oznacza obecność. Żaden grecki uczony dzisiaj nie zaryzykowałby swojej reputacji przez oddanie tego słowa jako przyjście. Lecz tłumacze wersji Króla Jakuba nie rozumieli Planu Bożego, więc przetłumaczyli zgodnie ze średniowiecznymi wyobrażeniami. Inne części Biblii nauczają, że nasz Pan wraz z Kościołem będą panować 1000 lat, podczas których nastąpi drugie zmartwychwstanie.
Pamiętajmy, że anastasis (greckie tłumaczenie słowa zmartwychwstanie) zawsze oznacza ponowne powstanie. Ew. Jana 5:28, 29 wspomina o dwóch zmartwychwstaniach: do żywota – natychmiastowym powstaniu do doskonałości – oraz o zmartwychwstaniu na sąd, a nie na potępienie. Słowem oddanym jako „sąd” jest krisis. To ostatnie słowo jest wszystkim dobrze znane. Ilustrując to widzimy, że kryzys (crisis} jest punktem zwrotnym podczas gorączki, po którym pacjent albo powraca do zdrowia, albo umiera. Zgodnie z Pismem Świętym czyniący źle pójdzie na próbę do życia, jak to jest pokazane u Izaj. 26:9. Ten werset w sposób wyraźny nawiązuje do przyszłego okresu gdyż świat jeszcze nie nauczył się sprawiedliwości.
ŹLI BĘDĄ UKARANI
My nie nauczamy, że źli umkną karania. Podczas gdy Słowo Boże nie naucza o wiecznych mękach dla nikogo, jednak jasno pokazuje, że każdy grzech musi zostać zrekompensowany. Wszyscy czyniący źle będą dokładnie ukarani. Grzesznicy otrzymaj ą „chłosty” – stosowną karę. Wieczne męki nie są odpowiednią karą. Czyniący źle przyj da na sąd, podczas którego będą naprawiani przez chłosty aż się zreformują lub okażą, że się nie nadają do życia.
Dniem Sądu, zgodnie z Pismem Świętym, jest Tysiąclecie. Ten dzień spadnie na świat „niespodziewanie” (Łuk. 21:34; 1Tes. 5:2; 2 Piotra 3:10). Tysiąclecie nie będzie potrzebne po sądzie i po Tysiącleciu nie będzie potrzebny sąd. Wszystko już będzie rozstrzygnięte. Na dowód tego, zarówno Dz.Ap.ień Sądu jak i Tysiąclecie są pokazane w Piśmie Świętym w słowach Piotra (2Piotra 3:7, 8) jako jedno i to samo. Wszystkie błogosławieństwa wynikające z śmierci Jezusa ludzkość otrzyma podczas Tysiąclecia. To jest jej dzień sądu.
Z 1Kor. 6:2 dowiadujemy się, że święci będą sądzić „świat”. W Obj. 1:6 Kościół jest wymieniony jako „królowie”. W ten sposób oni zarówno sądzą, jak i panują. W 2Tym. 4:1 i w Ew. Mat. 19:28 występuje ta sama myśl.
DZIEŃ SĄDU BŁOGOSŁAWI LUDZKOŚĆ
Ten dzień sądu przyniesie wielkie błogosławieństwa rodzajowi ludzkiemu. Ziemia będzie napełniona znajomością Pańską. Pustynia zakwitnie jak róża. Wówczas odbędzie się uczta z „rzeczy tłustych”, a śmierć będzie połknięta w zwycięstwie (Izaj. 25:6-9). Wszyscy poznają Pana (Jer. 31:34). Oczy ślepych będą otworzone (Izaj. 35:5,6). Boskim celem podczas Wieku Ewangelii jest pozyskanie ludzi dla Jego imienia (Dz.Ap.. 15:14-17). Ci ludzie stanowią Kościół Chrystusowy, Jego Oblubienicę.
List do Gal. 3:8 zawiera biblijną definicję Ewangelii. Zauważ, co Paweł mówi – Bóg głosił Ewangelię najpierw Abrahamowi, mówiąc: „w twoim nasieniu będą błogosławione wszystkie narody”. W tej definicji Ewangelii nie ma żadnej wzmianki o diabłach, płomieniach i widłach. Bóg mówi, że Przymierze Abrahamowe (1Moj. 12:3) jest Ewangelią. Podczas Wieku Ewangelii jest wybrane nasienie Abrahamowe (Gal. 3:16,29). Po jego wyborze nastąpi błogosławienie.
U Ezech. 37:1-14 mamy proroctwo przepowiadające zmartwychwstanie Izraela, a Ezech. 16:55-62 wskazuje, że wszystkie narody, włączając Sodomę i Gomorę, będą uwolnione z niewoli śmierci.
W ten sposób charakter Boga zostanie zupełnie obroniony i okazana wielka mądrość, sprawiedliwość, moc i miłość. Ziemia będzie zaludniona doskonałym rodzajem, a grzech zniknie na zawsze. Ludzie, których Bóg stworzył, będą Go wielbić i będą posłuszni Jego sprawiedliwemu prawu.
BS ’99, 17-22.
Ten skrót ukazał się w Codziennych Wiadomościach FORT WAYNE w poniedziałek 5 września 1904 r.