Sztandar Biblijny nr 97 – 1996 – str. 24

      Odpowiedź: Jezus w najmniejszym stopniu nie miał bezbożnej ambicji Lucyfera, który rzekł w swoim sercu: „Wstąpię na niebo, nad gwiazdy Boże wywyższę stolicę moją, a usiądę na górze zgromadzenia, na stronach północnych. Wstąpię na wysokość obłoków, będę równy Najwyższemu” (Izaj. 14:13, 14). Przeciwnie, Jezus zrezygnował ze swojej przedludzkiej natury i się poniżył, „wyniszczył samego siebie, przyjąwszy kształt niewolnika, sta wszy się podobny ludziom”. Posłuszny Bogu cierpiał bardzo, „będąc posłusznym aż do śmierci, a to śmierci krzyżowej”, „wszystko ku chwale Bożej czyniąc” (Filip. 2:7, 8; 1Kor. 10:31). Jego głównym pragnieniem było uczcić imię swego Ojca.

      Zwróćmy uwagę jak nasz Pan pod koniec swoich srogich prób i prześladowań, z pełną lojalnością i najwyższym oddaniem modlił się do swego Ojca (Jan 12:28) „Ojcze! uwielbij imię twoje”. Odpowiedź Ojca była znacząca: „I uwielbiłem i jeszcze uwielbię”.

      Bóg, pod wieloma względami, przyniósł chwałę swemu imieniowi przez jednorodzonego Syna, począwszy od dzieł stworzenia (Jan 1:3; Kol. 1:15-17). We wspaniałych uczynkach zbawienia dokonywanych na rzecz Kościoła i świata w Wieku Ewangelii i w Wieku Tysiąclecia, potem w dalszych dziełach stwarzania itd. w bezkresnych Wiekach, Bóg dodatkowo będzie sławił swoje imię przez umiłowanego Syna, ponieważ we wzroście władzy Jezusa i pokoju nie będzie końca (Izaj. 9:7).

      Nieco później, z charakterystyczną skromnością i najwyższą radością w pełnieniu woli Ojca, za wszelką cenę, Jezus nie odniósł się do owej wielkiej chwały, zaszczytu i nieśmiertelności obiecanych Jemu w zmartwychwstaniu, oczekiwanych i ocenianych przez Niego, ale w nadzwyczajnej skromności i pokorze prosił Ojca tylko o przywrócenie Go do poprzedniego stanu. Jezus nie był najemnikiem (Jan 10:12) służącym za osobiste wynagrodzenie lub wyniesienie. On był zadowolony z Ojcowskiego uznania i oceniał to, że Ojciec Jego wybrał za swego przedstawiciela w dostarczeniu ceny okupu za Adama i jego ród. Skromnie poprosił Ojca „Ojcze! uwielbij mnie tą chwałą, jaką miałem u Ciebie, pierwej niżeli świat był” (Jan 17:5). Oczywiście, nasz Pan nie służył Bogu z samolubnych pobudek.

OBECNA WALKA W IRANIE

      Pytanie: Co ma oznaczać, w odniesieniu do proroctwa biblijnego, wrzawa w związku z odsunięciem od władzy szacha Iranu i towarzysząca temu walka? (Mimo, iż pytanie to było postawione w 1979 roku, jest nadal aktualne ze względu na proroczy charakter tej walki).

      Odpowiedź: Jest to kolejny dowód wypełniania się Psalm 110:1, 2, 5, 6.

      Laskę mocy [Mesjasza, w. l] twojej pośle Pan z Syjonu, mówiąc: Panuj w pośród nieprzyjaciół twoich [Jehowa przez Mesjasza stopniowo zakłada swoje królestwo, stopniowo też uderza królestwa obecnego złego świata – Dan. 2:35, 44; Gal. 1:4 – i nie ustanie wcześniej aż wszystkie zostaną powalone a Królestwo Boże będzie założone].

      „Pan po prawicy twojej [porównaj z w. 1. ] potrze królów w dzień gniewu swego [w czasie wielkiego ucisku od 1914 roku Pan 'potarł’ królów, absolutnych monarchów, ostatnim był szach, pozbawiając ich władzy, chociaż niektórzy pozostali jako marionetki] … potłucze głowę nad wielą ziem panującą”.

      To (2), co wydarzyło się w Iranie jest kolejnym dowodem brzmienia siódmej trąby, antytypicznej jubileuszowej trąby (3Moj. 25:9, 10; Obj. 11:15; zob. Nadszedł Czas, rozdz. 6), ogłaszającej wolność i sprawiedliwość dla ludzi, tu w laodycejskim okresie (Laodycea znaczy sprawiedliwość dla ludu), i założenie w krótkim czasie Królestwa Bożego na ziemi (Obj. 3:14-20). Utworzenie cywilnego rządu w Iranie da ludowi więcej wolności, jakiej im wcześniej odmawiano, chociaż niektórzy pod pewnymi względami ją utracą. Ogromne bogactwa szacha w wielkim stopniu zostaną użyte dla dobra prostych ludzi.

      Ponadto (3), niedawne wydarzenia w Iranie, wydaje się, iż są częścią stopniowego przygotowywania ludzi do sytuacji jaka zaistnieje w czasie „ucisku Jakubowego” (Jer. 30:7), w drugiej jego części, przy końcu okresu anarchii w czasie wielkiego ucisku, kiedy ostatki narodów europejskich, azjatyckich i afrykańskich udadzą się do Izraela, aby kraj ten (Zach. 14:1-3), cieszący się względnym spokojem i ogromnymi bogactwami, ograbić (Ezech. 38:10-23; 39:1-29). Mesech i Tubal (38:3) przedstawiają ludy Europy Północnej. Wcześniej Iran nosił nazwę Persja. W w. 5  jest wymieniony pośród tych, którzy będą się sprzeciwiać Izraelowi i go grabić. Wskutek odcięcia przez nowe władze cywilne Iranu dalszych dostaw ropy dla Izraela (której wielką część otrzymywał z Iranu, pod rządami szacha) i obecna postawa gwałtownej niechęci Irańczyków do Izraelczyków wskazuje jak będą się kształtować sprawy w przyszłości.

      Warto zwrócić uwagę, że Etiopia jest też wymieniona w w. 5, która z upadkiem króla Haile Selasie w 1974 roku, ostatniego absolutnego monarchy, także przyjęła antyizraelską postawę. Libia (w. 5) pod panowaniem prezydenta Kadafiego, być może, jest najbardziej antyizraelską ze wszystkich krajów Arabskich.
BS ’79, 22.

poprzednia stronanastępna strona