Sztandar Biblijny nr 101 – 1996 – str. 50

KRÓLESTWO BOŻE

(c. d. artykułu pod tym samym tytułem w Sztandarze Biblijnym Nr 100)

DWIE CZĘŚCI KRÓLESTWA

      Na podstawie faktu, że Jezus i Jego wierny Kościół będą w Tysiącleciu niewidzialnymi królami na duchowym poziomie istnienia, wspieranymi przez Wielką Kompanię jako podporządkowaną i niewidzialną szlachtę, oraz faktu, że Starożytni i Młodociani Godni będą widzialnymi przedstawicielami niewidzialnego Królestwa, możemy mówić o Królestwie Bożym w jego dwóch częściach: niewidzialnej, niebiańskiej, oraz widzialnej, ziemskiej. Jezus i wierny Kościół, wspierani przez niewidzialną Wielką Kompanię, stanowią jego niewidzialną, niebiańską część, a Starożytni Godni, wspierani przez Młodocianych Godnych, stanowią jego część widzialną, ziemską. Biblia często mówi o tych dwóch częściach Królestwa jako o oddzielnych i różniących się, co potwierdzają poniższe wersety.

      Czasami obydwie części Królestwa są pokazane, odpowiednio, w Syjonie i Jeruzalem, jak np. u Izaj. 2:3: „I pójdzie wielu ludzi [tłumy spośród narodów ziemi, które uznają, w Wieku Tysiąclecia jako narody, że Chrystus i Kościół panują nad ziemią, co powszechnie będą ogłaszać między sobą], mówiąc: Pójdźcie, a wstąpmy na górę [królestwo] Pańską [Królestwem Bożym jest Chrystus i Kościół], do domu Boga Jakubowego [Chrystusa, Głowy i Ciała, jako przedstawicieli cielesnego Izraela, tutaj reprezentowanego przez Jakuba], a będzie nas uczył dróg swoich [nauczy nas swoich doktryn, przepisów, obietnic, napomnień, proroctw, historii i typów – wszystkiego, co wtedy będzie wymagane do nauczenia się], i [będą się wzajemnie zachęcać myślą] będziemy chodzili ścieżkami jego [będziemy posłuszni wszelkim wskazówkom, jakich On udzieli]; albowiem z Syjonu wyjdzie zakon [Syjonem jest Chrystus i Kościół, dział wykonawczy niewidzialnej, lecz wszechmocnie panującej władzy tego Królestwa], a słowo Pańskie z Jeruzalemu [będą nim Starożytni i Młodociani Godni jako widzialna część Królestwa Bożego]”.

      Także Izaj. 62:1, 2 wymienia obie części Królestwa: „Dla Syjonu milczeć nie będę, a dla Jeruzalemu nie uspokoję się, dokąd sprawiedliwość jego nie wynijdzie jako jasność, a zbawienie jego jako pochodnia gorzeć nie będzie. I oglądają narody sprawiedliwość twoją i wszyscy królowie sławę twoją i nazwą cię imieniem nowym, które usta Pańskie mianować będą”. Mówcą jest tutaj Jehowa, a Syjon oznacza Chrystusa i Kościół, w pewnym sensie łącznie z Wielką Kompanią jako ich towarzyszami w niewidzialnej części Królestwa. Przez wzgląd na nich Bóg nie będzie milczał, tzn. nie pozostanie bierny, a z powodu Jeruzalem (które tutaj oznacza widzialną część Królestwa – Starożytnych i Młodocianych Godnych) nie spocznie, tzn. nie przestanie czynić tego, co zamierzył, dopóki nie zajaśnieje sprawiedliwość, tzn. dopóki sprawiedliwość, jaką Chrystus i Kościół wprowadzą pośród ludzi nie stanie się tak jasna i wyraźna, że nikt nie zbłądzi pod tym względem, lecz dostrzeże jej zupełną słuszność, zupełną jasność i zrozumiałość, i dopóki zbawienie nie będzie gorzeć jako pochodnia (tą pochodnią jest Słowo Boże. Rzeczy zapisane w tym Słowie, szczególnie pisma proroków Starego Testamentu, włączając Mojżesza, razem z pismami członków gwiezdnych, pomocnymi w ich objaśnianiu, będą wtedy gorejącą pochodnią).

Bóg … nie spocznie, tzn. nie przestanie czynić tego, co zamierzył, dopóki nie zajaśnieje sprawiedliwość, tzn. dopóki sprawiedliwość, jaką Chrystus i Kościół wprowadzą pośród ludzi nie stanie się tak jasna i wyraźna, że nikt nie zbłądzi.

      „I oglądają narody sprawiedliwość twoją [narody, wśród których będą odstępczy Żydzi, ci, którzy porzucili Mojżesza i proroków, a w Wieku Ewangelii odrzucili Chrystusa i Kościół – ci, ujrzą sprawiedliwość Chrystusa i Kościoła oczami zrozumienia] i wszyscy królowie [ujrzą] sławę twoją [ci uznani za godnych nagrody wiecznego życia, tutaj na ziemi, ujrzą chwałę Chrystusa i Kościoła, która także będzie stanowiła odbicie w widzialnej części Królestwa – w Starożytnych i Młodocianych Godnych] i nazwą cię imieniem nowym [Chrystus i Kościół otrzymają nowy urząd, nowe stanowisko, nową władzę, nowy zbiór urzędowych prerogatyw], które usta Pańskie [tj. Biblia, która jest ustami Boga, przez które On przemawia do ludzkości. Pisma 49 członków gwiezdnych będą pomocne w objaśnianiu tej dobrej księgi – Biblii, ust Pana] mianować będą [opiszą]”.

poprzednia stronanastępna strona