Sztandar Biblijny nr 43 – 1991 – str. 8

chrześcijan nic o nim nie wie, a przecież jest ono głównym celem powołania w obecnym wieku Ewangelii, a ci, którzy nie przychodzą, do Pana, nie biorą Jego jarzma, nie dowiadują się o Nim, nie poświęcają się Jemu, nie są „przypodobam obrazowi Syna Jego”, i ostatecznie nie osiągną tego szczególnego celu i powołania wieku Ewangelii, nie bada mieli „cząstki, ani losu” w królestwie (Dz.Ap. 8:21). Błogosławieństwo usprawiedliwienia przez wiarą ma jedynie przystosować i przygotować nas do wzięcia jarzma i stania się. współpracownikami Pana w Ojcowskiej służbie.

      To jarzmo, do którego zaprasza nas Jezus, któremu razem z Nim mamy podlegać, jest dla świata rzeczą straszną. Światu bowiem wydaje się, że jest to najbardziej nierozsądne jarzmo, najstraszliwsze brzemię – poświecenie życia, czasu, środków, wszystkiego w służbie dla Boga. Jednak, z punktu widzenia tych, którzy przyszli do Jezusa, którym opowiadał o pokoju i odpoczynku w usprawiedliwieniu, ta sprawa ma się inaczej. Takim musi się ona wydawać „rozumną służbą”, bo skoro Pan łaskawie odkupił nasze życie i nasze wszystko, wiec to co pozostało z tego życia powinniśmy użyć ku Jego czci i chwale. A po przymocowaniu jarzma na sobie przekonujemy się, że ono jest wdzięczne, a razem z nim każde brzemię – każdy obowiązek, próba, trudność, udręka ducha – brzemię wszelkiego rodzaju jakie mogłoby spaść na nas, okazuje się w rzeczywistości lekkie, z powodu obecności w nim Jezusa Chrystusa

      Dlaczego? Ponieważ ci, którzy noszą na sobie to jarzmo mają zapewnienie Bożego Słowa, że wszystkie rzeczy współdziałają dla ich dobra, że im cięższe jest brzemię, które może być im nałożone, tym większe w przyszłości będą błogosławieństwa i nagroda, że im sroższe doświadczenia w obecnym czasie, tym jaśniejsza będzie chwała i wspanialszy charakter, tym większa pewność, że bada odpowiednio przygotowani i wypolerowani do zajęcia swego miejsca w królestwie Chrystusowym. Z tego punktu widzenia każde brzemię jest lekkie, bo oceniamy nasze jarzmo, które jest tak wdzięczne, jak jest rozsądne i ponadto jest ono lekkie, ponieważ w jarzmie tym z nami jest Pan (w. 30). On jest owym wielkim Nosicielem brzemienia, który nie chce, abyśmy znosili pokuszenie lub byli nękani życiowymi brzemionami ponad możliwość wytrwania w nich. On czuwa w interesie tych wszystkich, którzy Jego jarzmo wkładają na siebie. Ich ciężary są Jego ciężarami, ich próby są Jego próbami, ich sprawy są Jego sprawami: tak, wszystkie rzeczy będą działały dla ich dobra, ponieważ oni miłują Pana.

      Pamiętajmy jednak, że Pan nikogo nie zmusza, by w ten sposób stał się niewolnikiem. On do nikogo nie przytwierdza jarzma. Zaprasza nas jedynie do przyjścia i nałożenia na siebie Jego jarzma, do całkowitego poświęcenia się Jemu i współpracowania z Nim w Jego służbie.

 BS’89, 57.

     Jezus „opuściwszy Nazaret, przyszedł, i mieszkał w Kafarnaum … ” Mat. 4:13.

    „A zasię przyszedł po kilku dniach do Kafarnaum, i usłyszano, że jest w domu”. Mar. 2:1.

    „I zstąpił do Kafarnaum, miasta Galilejskiego, a tam je nauczał w sabaty. I zdumiewali się nad nauką Jego, bo była mocna mowa Jego”. Łuk. 4:31, 32.

    „A ty, Kafarnaum! któreś aż nieba wywyższone, aż do piekła stracone będziesz”. Łuk. 10:15.

SZTANDAR BIBLIJNY I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEGO KRÓLESTWA
Niezależny Kwartalnik Religijny
wydawany przez Świecki Ruch Misyjny „Epifania”
Czasopismo wolne od wpływu jakichkolwiek wyznań, partii, organizacji i wierzeń ludzkich, związane jest z Bogiem w takim stopniu, w jakim rozumie Jego Słowo. Jest ono wydawane w obronie Prawdy paruzyjnej, udzielanej przez Pana za pośrednictwem „onego Sługi”, jako podstawy wszelkiego dalszego rozwoju Prawdy, w obronie zarządzeń, statutu i testamentu również danych przez Pana za pośrednictwem „onego Sługi” i w celu przedstawiania oraz bronienia rozwijającej się Prawdy epifaniczno-bazylejskiej, będącej pokarmem na czasie dla ludu Pana, zgodnie z Jego wolą.
Wszelkie wpłaty na wydawnictwo prosimy dokonywać na rachunek bieżący:
Świecki Ruch Misyjny „Epifania”, Zarząd Główny, I Oddział Miejski PKO w Poznaniu, Nr konta 63513 — 58391 — 136.
Sztandar Biblijny będzie również wysyłany bezpłatnie tym członkom Ruchu, którzy o to poproszą.

poprzednia stronanastępna strona