Sztandar Biblijny nr 22 – 1986 – str. 186
TRUDNE OKOLICZNOŚCI
NA JAKIE NAPOTYKAJĄ MŁODZI
Ponieważ w ludzkim społeczeństwie wzrasta powszechna niepobożność a treści przekazywane przez różne środki masowego przekazu stają się na ogół coraz bardziej zafałszowane, okoliczności jakie napotykają młodzi ludzie (jak i inni) starający się żyć zgodnie z zasadami sprawiedliwości i pobożności, stają się coraz trudniejsze. Coraz silniejsze stają się też pokusy, aby w mniejszym lub większym stopniu porzucić te zasady i aby w mniejszym lub większym stopniu prowadzić życie według zdegradowanych pomysłów świata. Głęboko współczujemy młodym ludziom znajdującym się w trudnościach, pokusach i pod wpływem wielkiej presji wewnętrznej oraz zewnętrznej, jakie czekają ich w różnych formach we współczesnym społeczeństwie – w szkołach, wyższych uczelniach i uniwersytetach, gdzie w korzystnym świetle przedstawia się teorię ewolucji, agnostycyzmu, humanizmu i ateizmu a w bardzo niekorzystnym Boga i Biblię oraz jej zasady i gdzie z pojawieniem się „nowej moralności” normy moralne wielce się obniżyły. Ponieważ rozwijająca się młodzież boryka się z trudnościami w okresie dojrzewania (a nawet wcześniej) w poszukiwaniu niezależnej tożsamości i wypowiadania się, podlega silnej presji, szczególnie ze strony tych, których młodzi uważają za równych sobie, skłaniającej młodych ludzi do buntu i przeciwstawiania się autorytetowi władzy rodzicielskiej i innym autorytetom oraz uznanym normom moralnym, przykazaniom i wartościom religijnym. Kultura w środowisku nastolatków i dorosłych przedstawia jako bardzo atrakcyjne wiele z tych właśnie rzeczy, które jak im mówiono są złe i niewskazane i to wzbudza u wielki z nich pragnienie oraz pokusę zabawienia się w ten sposób, by naśladować światowych nastolatków i dorosłych.
Muzyka światowa zamierzona jako rozrywka dla młodych ludzi ma na nich wielki wpływ a jej słowa i często również towarzyszące jej krótkie filmy video zachęcają młodych do przybrania buntowniczych i prowokacyjnych postaw zarówno wobec Boga oraz rodzicielskiej i innej władzy, pobudzając do wszelkiego rodzaju rozluźnienia. Wiele piosenek zawiera treści o wyraźnie erotycznym charakterze, zachęcając do uprawiania wyuzdanych form seksu, sadyzmu, masochizmu, niewolnictwa, gwałtu i homoseksualizmu. Inne piosenki i filmy muzyczne video opiewają akt przemocy, spirytyzm, niesamowite zjawiska i popierają czczenie szatana oraz zabarwione są brakiem szacunku dla Boga, Chrystusa i wartości duchowych a w najlepszym razie przedstawiają dziwaczne i zniekształcone fizyczne i religijne wyobrażenia.
Ufamy, że poprzedni artykuł zamieszczony w tym numerze Ter. Pr. oraz to, co tu powiemy pomoże młodym ludziom (i innym), którzy usiłują żyć według zasad sprawiedliwości i pobożności osiągnąć to, pomimo wielu
kol. 2
przeciwnych wpływów, jakie są na nich wywierane.
TEORIA EWOLUCJI
Wielu, których od wczesnego dzieciństwa uczono wierzyć w biblijny opis stworzenia, przekonuje się idąc do szkół powszechnych i na wyższe uczelnie, iż większość nauczycieli pracujących w takich kształcących instytucjach to ewolucjoniści przeciwstawiający się biblijnemu kreacjonizmowi. Wielu nauczycieli zadaje sobie wiele trudu starając się odciągnąć młodych ludzi od wiary w teorię stworzenia opisaną w Biblii i nakłonić ich do przyjęcia teorii ewolucji. Starają się wywołać wrażenie, jakoby wszyscy wykształceni ludzie wierzyli tak jak oni a jedynie niewykształceni i dający się łatwo zwieść ludzie wierzą w podany w Biblii opis stwarzania. Jednakże wielu współczesnych naukowców (500 lub więcej w USA) nie zalicza się do wyznawców ewolucjonizmu, uważając się za biblijnych kreacjonistów. Zachęcamy młodych ludzi: „Pamiętaj tedy na stworzyciela swego we dni młodości twojej” (Kazn. 12:1).
Wierzymy, że wszyscy zaaferowani młodzi ludzie (oraz inni) powinni zdobyć i przeczytać wydaną przez nas książkę Stworzenie, szczególnie rozdział „Ewolucja nie jest metodą twórczą”. Z przyjemnością dostarczymy im też nasz traktat pt. „Zbadanie teorii ewolucji” i inne. Podobnie jak Daniel, wszyscy ci, którzy pragną prowadzić sprawiedliwe i pobożne życie powinni w sercu postanowić, że nie skalają się – w tym wypadku teorią ewolucji, mimo iż nieprzyjęcie przez nich ewolucji przez nazwanie jej nieudowodnioną teorią może przyczynić się do utraty popularności w oczach ich nauczycieli ewolucjonistów oraz wielu ich rówieśników.
AGNOSTYCYZM I ATEIZM
Ewolucjonizm doprowadza wielu młodych ludzi do powątpiewania w opis stwarzania zamieszczony w Biblii a to zazwyczaj rodzi w nich wątpliwości, co do innych spraw przedstawionych w Biblii, stopniowo prowadząc do odrzucenia Biblii jako księgi, która powstała z inspiracji Boga i Jego objawienia przeznaczonego dla rodzaju ludzkiego. Wielu zostało doprowadzonych do traktowania Biblii jako jeszcze jednej starej księgi zawierającej pewne dobre wskazówki etyczne, coś, co równa się świętym księgom różnych innych religii. Kierunek myśli i nauczania we współczesnych szkołach podstawowych odbiega od zasad wiary w Boga i Biblię, a zamiast tego przebiega zgodnie z przesłankami świeckiego humanizmu. W ten sposób wielu staje się agnostykami nie wiedząc czy wierzą w Boga i Biblię jako