Sztandar Biblijny nr 13 – 1985 – str. 94

Ewangelii, ale dla niewybranych Bóg „postanowił [ tysiącletni ] dzień, w który [przez Chrystusa] będzie sądził wszystek świat w sprawiedliwości” — w „czasie naprawienia wszystkich rzeczy” (1Piotra 4:17; Dz. 3:19—21; 17:31; 2Piotra 3:7, 8; Izaj. 25:6—9; 26:9; 35)?

      ŻE w tym wielkim tysiącletnim dniu sądu, kiedy Chrystus całkowicie będzie wywyższony, pociągnie ku sobie wszystkich ludzi, i wszyscy, którzy w tym życiu nie mieli pełnej sposobności zbawienia, otrzymają ją po powstaniu z umarłych — oraz że sąd zawiera pouczenie, próbę, naprawę i ostatecznie decyzję: życie wieczne na ziemi albo wieczne odcięcie w śmierci (Mat. 25:31—46)?

      ŻE zatem prawdziwa, chwalebna i zupełna Ewangelia Boża daje jedną, pełną sposobność zbawienia dla wszystkich przez wiarę w Chrystusa, podczas gdy to, co niektórzy nazywają „zupełną ewangelią”, jest w rzeczywistości bardzo ograniczone, zbawiające zaledwie znikomą liczbę ludzi?

ZŁOCZYŃCY W RAJU

      CZY WIESZ: ŻE jeden z dwu złoczyńców, którzy zostali ukrzyżowani razem z Jezusem, poprosił Go, aby pamiętał o nim, kiedy przyjdzie do swego Królestwa, a Jezus zapewnił owego złoczyńcę, że będzie z Nim w raju (Łuk. 23:42, 43)?

      ŻE dzięki szerokiemu rozpowszechnieniu i ciągłemu głoszeniu nauki Jezusa i Jego uczniów ludzie na ogół, razem z tym złoczyńcą, wiedzieli o nadchodzącym królestwie?

      ŻE owo królestwo ma dwie fazy: (1) niewidoczną fazę niebiańską, Jezusa i Jego Kościół, czyli Jego Oblubienicę, Maluczkie Stadko (Obj. 21:2; Efez. 5:23—32; Łuk. 12:32), oraz towarzyszki Oblubienicy, czyli Wielką Kompanię (Ps. 45:15, 16; Obj. 7:9—17; 19:9); (2) widzialną fazę ziemską, Godnych (Żyd. 11:39, 40; 1Mojż. 13:14, 15; Dz. 7:5; Mat. 11:11; Łuk. 13:28—30) oraz ich podwładnych — w ogólności rodzaj ludzki (Ps. 37:9—11. 22, 29, 34; Izaj. 60:21; Am. 9:14, 15)?

      ŻE ucząc swych uczniów modlitwy — „Przyjdź królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie tak i na ziemi” — Jezus wskazywał, że Jego Królestwo na ziemi należy do przyszłości?

      ŻE wypełnianie się proroctw biblijnych wskazuje na to, że już wkrótce na całej ziemi nastąpią rządy sprawiedliwości i pokoju (Dan. 2:35, 44; 7:13, 14, 18, 27; Zach. 14:9; Agg. 2:8; Żyd. 12:27, 28; Izaj. 9:6, 7; 2:2—4; Jer. 3:17)?

      ŻE przeciwnie do poglądów reprezentowanych przez niektórych ów złoczyńca nigdy nie prosił Jezusa, aby zabrał go ze sobą do nieba?

      ŻE nie prosił on Jezusa, aby wspomniał go w dniu, którego byli ukrzyżowani, lecz raczej w pewnym czasie w przyszłości — ,,… gdy przyjdziesz do królestwa twego”?

      ŻE w odpowiedzi na to, Jezus zapewnił go uroczyście, iż jego prośba zostanie spełniona, że wspomni złoczyńcę, kiedy przyjdzie do swego Królestwa: „Zaprawdę [amen, czyli niech się tak stanie; to znaczy twoja prośba zostanie spełniona] powiadam tobie dziś, ze mną będziesz w raju”?

      ŻE słowo raj, które znaczy ogród, użyte jest w Biblii w odniesieniu do: (a) ogrodu Eden, „ogrodu Bożego” (1Mojż. 2:8—15; Ezech. 28:13),czyli doskonałego miejsca zamieszkania
kol. 2
Adama i Ewy w ich bezgrzesznym stanie; (b) miejsca, w którym przebywa Bóg w niebie (Obj. 2:7); (c) ziemi zarówno po ustanowieniu na niej Królestwa jak i po stopniowym usunięciu przekleństwa grzechu i śmierci (Obj. 22:1—3; porównaj 1Mojż. 2:9, 10, 1Kor. 15:26), kiedy ziemia stawać się będzie coraz bardziej (Dan. 2:35) „podobna do ogrodu Eden” (Ezech. 36:35) — Raj utracony stanie się Rajem odzyskanym, którego nową ziemię ujrzano w widzeniu i proroctwie razem z trzecim niebem, owymi nowymi niebiosami — duchową władzą Chrystusa (2Kor. 12:1—4; 2Piotra 3:6, 7, 12, 13; Obj. 21:1—3), która zastąpi duchową władzę szatana, „boga tego świata” (2Kor. 4:4; Gal. 1:4; Efez. 2:2)?

      ŻE z owych trzech wymienionych w Biblii rajów (a) był zniszczony na długo przed śmiercią Jezusa, a (c) należy do przyszłości; stąd też jedynie (b) istniał, gdy Jezus umierał, lecz potem trzeciego dnia Jezus stwierdził, że jeszcze tam nie poszedł (Jan 20:17), ani też nie znalazł się tam przez następne czterdzieści dni (Dz. 1:3—11)?

      ŻE z tego powodu przecinek w Ewangelii św. Łukasza 23:43 powinien postawiony być po słowie „dziś” a nie przed nim, jak jest to uczynione w wielu tłumaczeniach Biblii?

      ŻE umieszczenie przecinka przed słowem „dziś” (to znaczy: „powiadam tobie, dziś ze mną będziesz w raju”) stawia Jezusa w pozycji kłamcy, znaczyłoby to bowiem, iż obiecał On złoczyńcy, że znajdzie się wraz z Nim w raju tego samego dnia, gdy zostali ukrzyżowani, a przecież Jezus wiedział na podstawie Pisma Świętego, że nie pójdzie tam tego dnia, gdyż w on dzień miał wylać duszę swą na śmierć (Izaj. 53:10, 12) i dusza ta miała zstąpić do piekła (hades — stanu śmierci — Dz. 2:30—32), z którego Jezus miał być wzbudzony dopiero trzeciego dnia (Łuk. 18:31—33)?

      ŻE umieszczenie przecinka po słowie „dziś” (,,powiadam tobie dziś, ze mną będziesz w raju”) nie stwarza żadnych trudności tego typu, pokazuje bowiem, że owego dnia Jezus dał po prostu złoczyńcy swą obietnicę, która nie mogła być wypełniona aż do czasu, gdy Jezus przyjdzie do swego Królestwa?

      ŻE tak przecinki, jak również inne znaki

poprzednia stronanastępna strona