Sztandar Biblijny nr 207 – 2005 – str. 78

PYTANIA BIBLIJNE

GDZIE JEST NIEBO?

      P: Czym jest i gdzie się znajduje niebo? Czy niebo jest jedynie stanem?

      O: Chociaż prawdą jest, że możemy myśleć l o niektórych istotach, np. o aniołach, jako znajdujących się w stanie niebiańskim, tzn. duchowym i niewidzialnym dla ludzkiego wzroku, mimo to nie zgadzamy się, że niebo jest jedynie stanem. Pismo Święte opisuje je jako miejsce tak samo prawdziwe, jak prawdziwie miejscem jest ziemia. Co do jego położenia, to najbardziej rozsądną znaną nam sugestią jest ta, która została przedstawiona w dziełach Przyjdź Królestwo Twoje, str. 327, oraz Stworzenie, str. 171, że słońca i ich planety – system słoneczny – obracają się wokół wspólnego centrum, który astronomowie utożsamiają z gwiazdą Alcione, jedną z niebiańskich grup gwiazd, znanych jako Plejady. To jest w zgodzie ze wskazówką daną przez Boga, że Jego łaskawa władza pochodzi z Plejad, skąd, w odpowiedni sposób, zarządza wszechświatem (Hioba 38:31).

      Ponadto jest to potwierdzone przez usytuowanie Plejad na północy, co potwierdzają inne wersety Pisma Świętego, wskazując, że jest to miejsce zamieszkania Boga. Czytamy w Psalmach: „Bo nie od wschodu ani od zachodu, ani od puszczy przychodzi wywyższenie. Ale Bóg sędzia, tego poniża, a owego wywyższa” (Ps. 75:7, 8). Tym samym jest pokazane, że miejsce zamieszkania Boga, skąd przychodzi Jego wywyższenie, znajduje się w kierunku jednego głównego punktu kompasu, który nie został wspomniany – na północy. Następnie Biblia opisuje przesadną pychę Lucyfera i jego samowywyższenie, kiedy mówi: „…usiądę na górze zgromadzenia, na stronach północnych; Wstąpię na wysokość obłoków, będę równy Najwyższemu” (Izaj. 14:13, 14).

      Jako dowód, że niebo jest miejscem znajdującym się w pewnej odległości od ziemi i że potrzeba czasu, aby tam dotrzeć i wrócić z powrotem, należy zauważyć fakt, że nasz Pan powiedział „odejdę” i „przyjdę zasię” (Jana 14:3). To nie mogłoby być prawdą, gdyby pójście do nieba oznaczało jedynie zmianę z warunków ludzkich do warunków duchowych, ponieważ On nigdy nie powróci do warunków ludzkich, jakie towarzyszyły Jemu przy pierwszym przyjściu. „Ale… przyjąwszy kształt niewolnika”, „mniejszym stał się od Aniołów… przez ucierpienie śmierci, aby z łaski Bożej za wszystkich śmierci skosztował” (Filip. 2:7-10; Żyd. 2:9). On zakończył to dzieło i nie ma potrzeby dalszego poniżania ciała – został opromieniony chwała i „wielce wywyższony”, będąc obrazem Ojca (Żyd. 1:3).

      I ponownie, nasz Pan powiedział w przypowieści, że „człowiek rodu zacnego” jechał w daleką krainę, aby otrzymać królestwo i wrócić (Łuk. 19:12). Zostaliśmy poinformowani, że Duch Święty nie był jeszcze dany, ponieważ Jezus nie został jeszcze wywyższony (Jana 7:39), wskazując, że jak tylko Jezus zostanie wywyższony, to Duch Święty zostanie dany oczekującemu Kościołowi. Wiemy, że od czasu wstąpienia Jezusa na wysokości do zesłania Ducha Świętego minęło dziesięć dni. To oznacza, że upłynął pewien czas na drogę do nieba, jakiś czas spędzony w społeczności z Ojcem i również pewien czas potrzebny na przelanie Ducha Świętego ze źródła, znajdującego się w niebie, do jego podania Świętym, zgromadzonym na ziemi.

CZY PIEKŁO JEST JEDYNIE DLA ZŁYCH?

      P: Proszę o wytłumaczenie słów Dawida: „Oby ich śmierć z prędka chwyciła, tak aby żywo zstąpili do piekła” (Ps. 55:16).Werset ten zdaje się nauczać, że obecnie istnieje piekło dla złych. Wydaje się, że Dawid nie okazuje tutaj wiele miłości do swoich nieprzyjaciół.

      O: Hebrajskie słowo, przetłumaczone tutaj jako piekło, to szeol, które występuje w Starym Testamencie 65 razy. Słowo to jest 31 razy przetłumaczone jako grób, 31 razy jako piekło i 3