Sztandar Biblijny nr 187 – 2003 – str. 102
Cichość jest ważne zaletę sługi Pana, ponieważ ona chroni nas przed wyniosłością i kłótliwością. Ona również pomaga nam być otwartymi na i opinie innych i umożliwia nam ofiarowanie i naszych praw i przywilejów, gdy to nie dotyczy zasad. |
dwóch głównych klas – dla Kościoła podczas Wieku Ewangelii i świata w Wieku Tysiąclecia.
Nauczanie Ewangelii nie wymaga wiele studiowania, naukowych stopni, wielkiego intelektu, umiejętności udzielania trudnych wyjaśnień czy doskonałej gramatyki. Najważniejszą rzeczą jest mieć Ewangelię w sercu i umyśle. Mieć ją w sercu i umyśle, to znaczy posiadać ducha Ewangelii, mieć umiłowanie jej dobrych wieści i pragnienie dzielenia się nią z innymi. Mieć ją w umyśle, to mieć wiedzę, zrozumienie i wiarę w jej posłannictwo.
Jedną z najlepszych metod świadczenia o Ewangelii innym jest wyjaśnianie jej w prostych i możliwych do zrozumienia określeniach oraz czynienie tego własnymi słowami. Dobry nauczyciel Ewangelii jest w stanie nie tylko przekazywać wiedzę bez wzniecania konfliktów, lecz także udzielać pocieszenia.
Jest bardzo prawdopodobne, że zaistnieje pewna opozycja. Pouczając swoich uczniów, Jezus dobrze to podsumował: „Oto ja was posyłam jako owce między wilki; bądźcież tedy roztropnymi jako węże, a szczerymi jako gołębice” (Mat. 10:16).
Cichość jest ważną zaletą sługi Pana, ponieważ ona chroni nas przed wyniosłością i kłótliwością. Ona również pomaga nam być otwartymi na opinie innych i umożliwia nam ofiarowanie naszych praw i przywilejów, gdy to nie dotyczy zasad.
„CIERPLIWI”
Czwarta część naszego tekstu dotyczy cierpliwości, która jest radosną wytrwałością i samokontrolą okazywaną w obliczu przeszkód.
Kilka innych tłumaczeń (niektóre z nich nie są powszechnie znane) oddaje tę część wersetu następująco:
* „gotowy do znoszenia złośliwości” (Rotherham)
* „nieurażony gdy zostaje skrzywdzony,, (Williams)
* „chętny, by cierpieć zło” (Verkuyl)
* „gotowy, by nie zwracać uwagi na krzywdy” (Norlie)
Kaznodzieja (7:8) przypomina nam, że „lepszy jest człowiek cierpliwego ducha, niż ducha wyniosłego.” Cierpliwość jest nieodzowną zaletą, kiedy uczy się innych. Pycha, z drugiej strony, jest przeszkodą, ponieważ większość ludzi opiera się osobie, która posiada i okazuje pychę.
„CICHOŚĆ”
Ostatnia zaleta, cichość, jest definiowana jako łagodnie usposobiona uległość umysłu, serca i woli. Aby rozwinąć tę definicję, mówimy, że być cichym to znaczy:
1. Być pojętnym do uczenia się (sprawa umysłu).
2. Być łagodnym (sprawa serca).
3. Dającym się prowadzić (sprawa woli).
Cichość jest jedną z głównych zalet i owoców ducha wymienionych w Gal. 5:22, 23. Tak jak w przypadku każdej innej chrześcijańskiej zalety, nasz Pan jest naszym wzorem. On powiedział „uczcie się ode mnie, żem ja cichy i pokornego serca” (Mat. 11:29). Jest to również jedna z zalet potrzebnych w celu uzyskania i zachowania wiedzy oraz zrozumienia Słowa Bożego (Ps. 25:9). Pismo Święte zawiera wiele obietnic dla cichych. Obiecano na przykład, że cisi odziedziczą ziemię (Ps. 37:11; Mat. 5:5).
Cichość jest ważną zaletą sługi Pana, ponieważ ona chroni nas przed wyniosłością i kłótliwością. Ona również pomaga nam być otwartymi na opinie innych i umożliwia nam ofiarowanie naszych praw i przywilejów, gdy to nie dotyczy zasad.
Cichość jest jedną z najważniejszych chrześcijańskich zalet, kiedy należy wykonać trudne zadanie skorygowania kogoś. Apostoł Paweł wspomina o tym w Gal. 6:1 (KJV): „Bracia! Gdyby kogoś zaskoczył jakiś upadek, wy duchowni naprawiajcie takiego w duchu cichości, pilnując każdy samego siebie, abyście i wy nie byli kuszeni.”
Jeśli weźmiemy pod uwagę napomnienia tego tekstu, osiągniemy wiele:
* Rozwiniemy lepszy chrześcijański charakter.
* Będziemy bardziej wydajni w Pańskiej służbie.
* Zostaniemy powstrzymani przed szkodzeniem Pańskiej sprawie.
* Będziemy bardziej przyjemni Panu, którego miłujemy i pragniemy Jemu służyć.
BS '03,92-102