Sztandar Biblijny nr 184 – 2003 – str. 70

chociaż kładąc Swoje życie w ofierze na Okup za wszystkich dał podstawę do wolności.

      Jezus, kiedy był ganiony przez obłudnych faryzeuszy (którzy byli gorliwi w obchodzeniu sabatu, ale ignorowali jego prawdziwe znaczenie) za uzdrowienie niewiasty w dzień sabatu, odpowiedział: ,A ta …, którą był związał szatan oto już osiemnaście lat; zaż nie miała być rozwiązana od tej związki w dzień sabatu?” (Łuk. 13:16). Jezus uwolnił ją od szczególnej słabości, a nie od przekleństwa śmierci. Ona nadal podlegała skutkom Adamowym, a ta odrobina wyzwolenia, jakiej Jezus jej udzielił była jedynie ilustracją zupełnego i całkowitego wyzwolenia, jakiego Jezus udzieli w czasach „naprawienia wszystkich rzeczy” – w wielkim antytypicznym siódmym dniu, lub Sabacie, którego jest Panem (Dz. 3:19-21).

      Czas wyprowadzenia ludzkości z „niewoli skażenia”, który pozwoli posłusznym na wejście do wspaniałej doskonałości Edenu, jest przedstawiony w Rzym. 8:19 – przy „objawieniu synów Bożych”. Ci synowie Boży stanowią szczególną klasę wybrańców, którzy byli wybierani podczas Wieku Chrystusowego jako Chrystusowe Ciało. W odpowiednim czasie ta klasa Chrystusa – Jezus, Głowa, i Kościół, Jego Ciało – zastosują swoją władzę w uwalnianiu, przywracaniu do życia i udoskonalaniu rodziny ludzkiej do zupełnej wolności dzieci Bożych, którą zapewnił im Okup. Do zakończenia Tysiącletniego Panowania Chrystusa i Jego Kościoła tę wolność zdobędą wszyscy, którzy będą chcieli ją przyjąć. Błogosławienie wszystkich rodzin na ziemi – oto cel panowania Jego Królestwa (1Moj. 12:3; Gal. 3:8).

CZY JEST JAKAŚ NADZIEJA DLA SODOMY?

      Pytanie: Czy jest jakaś nadzieja zmartwychwstania i rozpoczęcia życia dla ludu Sodomy?

      Odpowiedź: Wiele ustępów Pisma Świętego udowadnia, że jedyna nadzieja na zbawienie kogokolwiek z rodziny ludzkiej tkwi w imieniu Jezus Chrystus.

       * Jest tylko jedno imię pod niebem dane ludziom, przez które możemy być zbawieni (Dz. 4:12).

       * Jezus, Syn Boży, to „droga, prawda i żywot” i żaden człowiek nie może przyjść do Ojca, jak tylko przez Niego (Jana 14:6).

      *  On „z łaski Bożej za wszystkich śmierci skosztował” (Żyd. 2:9).

      *  Jedynie przez wiarę w Jego ofiarę Okupu ktoś może zyskać życie wieczne (1Jana 5:11, 12).

        * On „dał samego siebie na okup za wszystkich, co jest świadectwem czasów jego” (1Tym. 2:6).

       *  On jest „prawdziwą światłością, która oświeca każdego człowieka, przychodzącego na świat” (Jana 1:9).

      *  On „pociągnie wszystkich do siebie” (Jana 12:32).

       * On jest tym wielkim Nasieniem Abrahamowym, które ,z wiary usprawiedliwia pogan” i w którym wszystkie rodziny i narody ziemi będą błogosławione (Gal. 3:8, 16; 1Moj. 12:3; 22:18).

      Te obietnice obejmują również lud Sodomy, Jezus podkreśla to szczególnie w Ew. Mat. 11:23, 24 ; Łuk. 10:12. On tutaj pokazuje, że sąd lub próba do życia dla tego ludu należy do przyszłości: „Nawet powiadam wam: Iż lżej będzie ziemi Sodomskiej w dzień sądny, niżeli tobie” (Mat. 11:24). Jezus wyjaśnia, że ludność Kapernaum zgrzeszyła przeciwko światłu bardziej niż ludność Sodomy, jednak dla obu ludów jest nadzieja na przyszły sąd.

      Bóg obiecał, że lud Sodomy będzie przywrócony „do pierwszego stanu swego” (Ezech. 16:48-63; zob. w. 55). To nastąpi podczas Drugiej Obecności, w czasach „naprawienia wszystkich rzeczy”, kiedy wszystkie rodziny ziemi będą błogosławione (Dz. 3:19-21; 15:15-17).

CZY CZŁOWIEK JEST WOLNĄ MORALNIE ISTOTĄ?

      Pytanie: Czy od upadku Adama człowiek jest wolną moralnie istotą?

      Odpowiedź: Istnieją dwa sposoby rozpatrywania tego przedmiotu i stosownie do tego odpowiedzi będą przeciwne.

      (1) Jeżeli przez „wolną moralnie istotę” rozumie się wolność woli w odniesieniu do kwestii moralnych, to odpowiadamy: Tak. Niewątpliwie, większość ludzi ma wolną wolę, ponieważ mogą robić to, co uważają za stosowne w kwestii moralnej, chociaż z powodu słabości swego ciała lub okoliczności i warunków drugich, z którymi mają styczność, mogą nie być w stanie wykonywać tej woli we wszystkich sprawach życiowych. Tak więc Apostoł Paweł mówi: „… mam bowiem zawsze dobrą wolę, ale wykonania tego, co dobre, brak” (Rzym. 7:18; Nowy Przekład – przyp. tłum).

      (2) Jeżeli przez „wolną moralnie istotę” rozumie się kogoś, kto nie jest ograniczony wpływem środowiska, w którym żyje,

poprzednia stronanastępna strona