Sztandar Biblijny nr 164 – 2001 – str. 78
Kiedy Tysiącletnie Królestwo zostanie ustanowione, wszyscy, którzy będą z nim w zgodzie, otrzymają wielki przywilej udzielania pomocy innym. Świat jest dzisiaj ślepy i głodny z powodu braku duchowego pokarmu oraz wzroku pomazanego maścią Prawdy (Obj. 3:18). Podczas gdy tysiącletnie błogosławieństwa zostaną wylane na tych, którzy przyjmą Pańskie warunki, inni będą potrzebować pomocy. Mający Ducha Bożego, ducha miłości, będą z zadowoleniem nieść niebiańskie posłannictwo pojednania do całej ludzkości, smarując maścią oczy ślepych, otwierając uszy głuchych, i pomagając chorym z powodu grzechu w powrocie do harmonii z Bogiem – do błogosławieństw Mesjańskiego Królestwa, wskazując na sposób ich uzyskania – pomagając im okryć ich nagość przykrywającą sprawiedliwością Chrystusa. Wszyscy, którzy będą znajdować przyjemność w tym dziele, okażą, że posiadają Ducha Bożego i że współpracują z Panem. Ci będą „owcami.” Natomiast ci, którzy będą zaniedbywać swoje śluby poświęcenia, samolubnie ciesząc się tysiącletnimi błogosławieństwami, znajdą się w klasie kozłów i odpowiednio do tego zostaną pozbawieni łaski u wielkiego Króla królów, ich Sędziego.
ZMARTWYCHWSTANIE ŚWIATA
To „owce” okażą szczególne zainteresowanie, przygotowując warunki i modląc się za tych, którzy będą się znajdować w wielkim więzieniu śmierci. Chociaż błogosławieństwo Pańskie zapewni dostatek wszystkim, możemy przypuszczać, że to zabezpieczenie będzie w rękach ich współtowarzyszy. Wówczas, angażując swój czas i energię, ,”owce” zamanifestują, że ich dążenie, wola, jest zgodna z wolą ich Stwórcy. Wolą Boga jest, aby wszyscy, którzy są w grobach, wyszli na rozkaz Pana Jezusa (Jan 5:28,29), a ci, stojący po stronie Boga i Chrystusa, byli Jego współpracownikami w realizacji dzieła dla którego Chrystus umarł. Każdy nie zainteresowany tym dziełem wykaże brak Ducha Bożego. Właśnie o to będzie oskarżona klasa kozłów. Ten, który siedzi na tronie, mając odkupiony świat ludzkości i zapewnione zmartwychwstanie dla wszystkich odkupionych, w pewnym sensie uważa ich za swoich reprezentantów – na co wskazuje w przypowieści.
Ten, który siedzi na tronie, mając odkupiony świat ludzkości oraz zmartwychwstanie zapewnione dla wszystkich odkupionych, w pewnym sensie uważa ich za swoich reprezentantów – na co wskazuje w przypowieści. |
OGIEŃ GNIEWU BOŻEGO
Ogień wieczny jest ogniem Boskiej gorliwości lub gniewu, wypalającym i niszczącym wszystko, co jest przeciwne Boskiej sprawiedliwości (Sof. 3:8). Jest to wyrażenie symboliczne, które przedstawia zupełne zniszczenie – „wieczne karanie” (Mat. 25:46), wieczne „odcięcie.” Greckie słowo kolasin w wersecie 46, przetłumaczone jako „karanie”, nie oznacza mąk, jak niektórzy wnioskują. Według greckiego leksykonu Liddella i Scotta jego pierwszym znaczeniem jest „przycinanie i sprawdzanie wzrostu drzew.”
W komentarzu do wersetu 46 Benjamin Wison pisze:
To znaczy w ogniu, wspomnianym w wersecie 41. Wersja Powszechna i wiele innych współczesnych tłumaczeń, oddaje wyrażenie kolasin aionioon jako wieczne karanie, podtrzymując, istniejący w powszechnym zrozumieniu pogląd o mękach, basinos. Kolasin w swych różnych formach występuje tylko w trzech innych miejscach Nowego Testamentu – w Dz. 4:21; 2Piotra 2:9; 1Jana 4:18. Kolasin pochodzi ze słowa kolazoo, które znaczy: 1. Odcinać; jak obcinanie gałęzi drzew, przycinać. 2. Powstrzymać, zahamować. Grecy piszą – „Woźnica powstrzymuje [kolazei] swoje ogniste rumaki.” 3. Chłostać, karać. Odcięcie kogoś od życia, odłączenie od społeczeństwa lub nawet jego uwięzienie jest uważane jako karanie; – stąd powstało trzecie, metaforyczne, zastosowanie tego słowa. Przyjęto pierwsze znaczenie, ponieważ ono lepiej zgadza się z drugim członem zdania, zachowując tym samym siłę i piękno antytezy. Sprawiedliwi pójdą do życia, a niegodziwi na odcięcie od życia, czyli śmierć. Zobacz 2Tes. 1:9.
Emphatic Diaglott Benjamina Wilsona, wydany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Badaczy Pisma Świętego, w 1942 r.
BS '00,74-77