Sztandar Biblijny nr 167 – 2002 – str. 6
(Psalm 8:5-7). Oni otrzymają swoją władzę nad ziemią, radząc się wzajemnie we wszystkich aspektach pomyślności – socjalnych, filantropijnych, artystycznych, rolniczych, naukowych i radować się będą owocami wiedzy dla ich własnego dobra.
Chociaż ludzkie oczy nie są przystosowane do świata ducha i nie mogą widzieć Boga oraz zmartwychwstałego Chrystusa w sensie dosłownym, to „chwała PANA” będzie objawiona przywróconej do życia ludzkości, która w miarę jak będzie się zastanawiała nad cudownym dziełem i radowała się z siebie i innych, w swoich własnych ciałach „ujrzy Boga” (Ijob 19:26). To będzie nieodparty dowód, gdy to objawi się światu, a chwała Pańska tak wznieci ich cześć i adorację do ich Stwórcy, że większość z nich odpowie z radością na zaproszenie wejścia w nigdy nie kończące się „wieki chwały”, które nastąpią po Tysiącletnim Królestwie „ … ku rozmnożeniu Jego Państwa, któremu końca nie będzie (Izaj. 9:7).
BS -02 2-5
NAPISZ RZETELNIE NA TABLICACH
„Napisz widzenie, a napisz rzetelnie na tablicach, aby je prędko czytelnik przeczytał” – Habak. 2:2-
Nasz werset na 2002 rok jest zarówno pouczający, jak i napominający. Prorok Abakuk, jako nauczyciel swojego narodu izraelskiego, był kierowany przez Boga Jehowę w celu zapisania proroctw w taki sposób, aby inni mogli je czytać, uczyć się i zgodnie z nimi postępować.
Żyjemy w świecie bogatym w przekazy obrazów, pełnym kolorów i ruchu, w świecie, skłaniającym się przyjmować te rzeczy jako pewnik. Pole nauki zmienia się dzięki rewolucji w technice informacyjnej. Zdumiewająco duża ilość danych jest dostępna zarówno w formie elektronicznej, jak i drukowanej. Dzięki komputerom, szczególnie stronom World Wide Web, zwyczajni mężczyźni i zwyczajne kobiety mają dostęp do rozległej wiedzy, niegdyś przeznaczonej dla elity naukowców.
Jednakże, jak podkreśla Apostoł Paweł, w jego świecie, ubogim pod względem technologicznym, nikt nie mógł się uczyć, o ile nie był posłany, aby go nauczać, kaznodzieja – w owym czasie była to najbardziej podstawowa forma głoszenia Ewangelii. Abakuk, nauczyciel, żył w takim właśnie świecie i był zobowiązany do przedstawienia swojego posłannictwa w taki sposób, aby inni mogli je zrozumieć. Głoszenie parami, które zapoczątkował Jezus wraz ze swoimi uczniami było bardzo skutecznym sposobem rozpowszechniania ewangelicznej nowiny o zbawieniu. Pan Jezus, przez historie przekazywane obrazami słownymi, przypowieściami, mógł skupić umysły swoich przejętych słuchaczy na zasadach i przykazaniach Boskiego umysłu. Te historie i lekcje nie były podawane tylko jako informacja, lecz jako zachęta do działania.
Tak samo jest nawet dzisiaj. Każdy z nas, używając wszystkich dostępnych źródeł informacji, powinien głosić Słowo Boże w sposób najbardziej zrozumiały, jak może, w celu błogosławienia umarłego i umierającego świata. Ponadto, musimy wyraźnie wpisać charakter i postępowanie Chrystusowe w nasze własne życie, aby wszyscy to widzieli, a przez to, abyśmy mogli pomóc innym, którzy potrzebują zachęty.
ZAKRES TEGO PRZEDSTAWIENIA
Ten artykuł jest wprowadzeniem do całorocznej serii artykułów na temat Boskiego Planu Wieków. Kolejne artykuły będziemy rozwijać, mając za podstawę Boski Plan i spróbujemy ukazać w jaki sposób Bóg działał w całej historii i nadal działa w tym na pozór chaotycznym dzisiejszym świecie.
Wykres zamieszczony dalej dobrze przedstawia Plan Wieków. Jako pomoc wizualna, ten diagram ma długą historię. Przedrukowaliśmy go w formie szkicu, lecz w miarę, jak nasza seria będzie postępować, będziemy dodawać więcej szczegółów. W tym artykule skupimy się na wyższej części, rzędzie łuków wierzchołkowych.
* * *
Tak jak niektórzy nieświadomie błędnie oceniają kwalifikacje i mądrość wielkiego architekta i budowniczego na podstawie nie ukończonej przez niego pracy, tak wielu w swojej ignorancji obecnie