Sztandar Biblijny nr 80 – 1994 – str. 78
wielki postęp we wszystkich gałęziach świeckiej wiedzy dla dobra człowieka są wynikiem obecności Chrystusa, Słońca Sprawiedliwości, z zapowiedzią uzdrowienia w jego promieniach, jako przebłyskach dnia Tysiąclecia; że niejasne wypowiedzi Biblii i pytania na temat religii, jakie dawały do myślenia najmądrzejszym ludziom na ziemi, teraz stają się bardzo jasnymi, i to w wyniku światła, jakie Jezus rozsiewa obecnie szeroko po świecie we wczesnych etapach swojego drugiego adwentu; że to oświecenie jest jedynie świtem Światła Bożego Tysiącletniego Dnia, które to światło da światu doskonałą wiedzę?
DZIEŁO ŻNIWA WIEKU EWANGELII
Czy wiesz, że dziesiątym religijnym znakiem powrotu Jezusa, jak mówi Biblia, jest dzieło żniwa, dzięki któremu są zbierane plony siewu wieku Ewangelii (Ps. 50:5; Mat. 13:29, 30, 40-43; 24:31); że Ps. 50 opisuje okres i czynności towarzyszące powrotowi Chrystusa, co staje się oczywiste przez porównanie w. 3 z resztą tego psalmu; że Ps. 50:5 pokazuje, iż jedną z czynności tego okresu miało być zgromadzenie do Pana Jego wiernego ludu; że „aniołami”, którzy mieli dokonać tego zbioru świętych, nie były duchowe istoty, lecz ludzie, posłańnicy, którzy sierpem Prawdy żeli wierny Boży lud (Mat. 13:30, 41; 24:31); że wielka trąba z Mat. 24:31 jest prawdą żniwa, posłannictwem, jakie zaczęto przekazywać od 1874 roku i do jesieni 1914 roku dokonało żęcia, a do wiosny 1916 roku zakończyło pracę pokłosia świętych Boga; że ta praca żęcia i pokłosia została dokonana przez największą manifestację Prawdy biblijnej danej od dni Apostołów i że to światło przyszło tak obficie, żeby zapewnić zgromadzenie klasy pszenicy na czas; że w tym samym czasie został zebrany kąkol (imitacja chrześcijan) we wszelkiego rodzaju snopy, takie jak trusty, korporacje, fuzje, kartele itp. wiążąc kapitalistyczny kąkol; związki zawodowe, kluby socjalistyczne, zrzeszenia syndykalistyczne, anarchistyczne itp. wiążą kąkol proletariacki; przymierza, porozumienia itp. wiążą kąkol narodowy; loże, towarzystwa, zakony itp. wiążą kąkol burżuazyjny; natomiast federacje, synody, konferencje itp. wiążą kąkol religijny itd. ; że zarówno żęcie pszenicy, jak i wiązanie kąkolu rozpoczęło się i zakończyło jednocześnie w latach 1874-1914; że związany kąkol w pierwszej części wojny światowej w latach 1914-1918 zaczął być wrzucany do pieca ognistego – wielkiego ucisku; że zbieranie pszenicy i kąkolu dowodzi, iż powrót naszego Pana nastąpił jesienią 1874 roku?
OCZYSZCZANIE I PRÓBOWANIE POŚWIĘCONYCH
Czy wiesz, że jedenastym religijnym znakiem powrotu Jezusa jest według Biblii oczyszczanie i próbowanie poświęconych pośród doświadczeń badających serca wszystkich wyznaniowych chrześcijan (Mal. 3:1-3); że jeśli taki znak się wypełnia, to potwierdza on, że nastąpił powrót naszego Pana; że treść oświadczenia „a zarazem przyjdzie do Kościoła swego Panujący, którego wy szukacie i anioł przymierza, którego wy żądacie; oto przyjdzie, mówi Pan zastępów” (Mal. 3:1) odnosi się do drugiego adwentu Pana; że szczególne próby i oczyszczenia są przewidziane dla poświęconych jako zaznaczające czas Pańskiej obecności i Jego pojawienia się – Mal. 3:2, 3; że wyrażenie „dzień przyjścia jego” dotyczy Paruzji, okresu od 1874 do 1914 roku (Mal. 3: 2); że wyrażenie „gdy się on okaże” dotyczy Epifanii, okresu rozpoczynającego się w 1914 roku (Mal. 3:2); że wyrażenia tego wersetu, takie jak „ogień roztapiający” i „mydło blecharzów” znaczą oczyszczanie wśród srogich prób; że typiczni synowie Lewiego byli Kapłanami i Lewitami w Izraelu (Mal. 3:3); że antytypicznymi synami Lewiego są członkowie Maluczkiego Stadka jako antytypiczni kapłani i Wielka Kompania jako antytypiczni Lewici; że antytypiczny ogień Rafinera usuwa nasze poważniejsze wady, tak jak naturalny ogień wytapia żużel z rudy, pozostawiając czysty metal; że mydło antytypicznego blecharza zmywa powierzchniowe wady, tak jak mydło naturalnych blecharzy oczyszcza skórę; że Mal. 3:3 mówi o Maluczkim Stadku jako o złocie oraz Wielkiej Kompanii jako srebrze; że celem tych ognistych doświadczeń jest oczyszczenie ludu Bożego od „wszelkich zmaz ciała i ducha” (Mal. 3:3; 1Piotra 1:6, 7; 1Kor. 3:12-15; 2Kor. 7:1)?
Czy wiesz, że obecne warunki sprzyjają takim próbom; że na świecie nigdy nie było tylu błędów, ile jest teraz, co można zauważyć w różnych teoriach przeciwnych okupowi, takich jak chrześcijańska nauka, spirytyzm, materializm, ewolucjonizm itp. , w teoriach niewiary, takich jak wyższy krytycyzm, ateizm, agnostycyzm, racjonalizm, panteizm, deizm itp. , w teoriach zjednoczeniowo-kompromisowych, takich jak federacjonizm, trusty itp. , w teoriach reform zewnętrznych, takich jak wprowadzanie warunków Tysiącletnich przez prawne ograniczanie wielu form zła itp. , w szemrzącym kontradykcjonizmie, takim jak niezadowolenie i ataki na Pańskie nauki itp. oraz rewolucjonizmie, jak sekciarskie oraz inne nauki i praktyki wypaczające drogi prawdy i sprawiedliwości, sprzyjające błędowi i niesprawiedliwości; że przyzwalającą wolą Pana jest wypróbowanie tymi licznymi błędami wiary wszystkich wyznaniowych chrześcijan, aby mogli okazać czy prawdę przyjęli z miłości do niej (2Tes. 2:9-12); że nigdy nie było tylu pokus co teraz, przemawiających do samolubnych, światowych i grzesznych instynktów wyznaniowego ludu Bożego; że przyzwalającą wolą Pana jest dozwolenie na to, by pokusy te działały do końca, tak, by wszystek wyznaniowy lud Boży mógł być wypróbowany co do swej miłości do sprawiedliwości; że Pan dozwala na to, by pokusy do błędu, samolubstwa, światowości i grzechu jawiły się Jego poświęconemu ludowi pod postacią pobłażania sobie, podczas gdy On wymaga, aby je pokonywać w warunkach utrudniających trwanie w prawdzie i sprawiedliwości, a to dlatego, by mogli zademonstrować wyjątkową nienawiść do grzechu, błędu, samolubstwa i światowości oraz nadzwyczajną wierność prawdzie, miłości, nabożności i sprawiedliwości; że tymi warunkami są straty, rozczarowania, opóźnienia, ograniczenia, zwolnienia, wady nasze i innych, trudy, niedostatek, ból, choroby, zmęczenie, opozycja, sprzeciwy, prześladowania itp. ; że warunki te czynią drogę zbawienia wąską, pełną trudności, na której zwycięstwo wymaga oczyszczania się