Sztandar Biblijny nr 80 – 1994 – str. 75
części (1914-1918), po której doszło do jeszcze większych przygotowań wojennych; że po nich z kolei nastąpiła druga część wojny światowej (1939-1945), jako dalsza część wielkiej wojny z proroctwa?
KONFLIKT MIĘDZY KAPITAŁEM A ŚWIATEM PRACY
Czy wiesz, że Biblia przepowiada, iż ósmy świecki znak uwidoczni konflikt między kapitałem a światem pracy jako znak powrotu naszego Pana (Jak. 5:1-8; Amos 8:4-10; Miche. 6:10-16); że od 1874 roku narastają pośród nich wielkie konflikty, a obecne zaś stosunki między nimi są nader niebezpieczne; że wiele ze zła, jakie ciąży nad światem, ma źródło w tym konflikcie; że wiele dobra i zła jest po obu stronach, przy czym głównym motywem działania obu stron jest samolubstwo, tymczasem ci, którzy są z gruntu sprawiedliwi, choć rozumieją obydwie strony, nie mogą stanąć po żadnej z nich; że ten konflikt doprowadzi do rewolucji, powszechnie zwanej bitwą Armagedonu?
WIĄZANIE KĄKOLU
Czy wiesz, że dziewiątym świeckim znakiem w czasie powrotu Chrystusa (Mat. 13:29, 30, 40, 41) będzie wielkie wiązanie symbolicznego kąkolu, zbiorowiska imitacji chrześcijan we wszelkiego rodzaju organizacjach; że od 1874 roku liczba wielu organizacji imitujących chrześcijan wzrosła w sferze kapitalizmu, świata pracy, religijnej, narodowej, międzynarodowej, politycznej, bractw, reform, filantropii, społecznej itp. Niektóre łączą się nawzajem, powstaje wiele nowych, które szybko się rozwijają, co jest widoczne w prawie nie kończącej się liczbie klubów, towarzystw, federacji, unii, korporacji, stowarzyszeń, lig itp. w chrześcijaństwie; że samolubstwo, zwłaszcza pod kątem zachowania i nasycenia samego siebie, jest sznurem wiążącym te symboliczne snopy kąkolu; że proces wiązania miał poprzedzić wrzucenie snopów do symbolicznego pieca ognistego, który reprezentuje wielki ucisk, jakim kończy się obecny wiek?
WIELKI NIEPOKÓJ
Czy wiesz, że dziesiątym świeckim znakiem wyznaczającym czas drugiego adwentu Chrystusowego jest, jak przepowiada Biblia, wielki niepokój pośród wszystkich klas społecznych ludzkości (Łuk. 21:25-27); że ten niepokój oznacza powszechne utrapienia i głęboko zakorzenione niezadowolenie z panujących warunków oraz nieokreślony lęk przed jeszcze gorszymi warunkami w przyszłości, czemu towarzyszy mniejsze lub większe zamieszanie; że ten niepokój cechuje obecnie wszystkie warstwy społeczeństwa, co można zauważyć wśród polityków, kapitalistów, kleru, członków kościołów, kobiet, klasy średniej, klasy pracującej, w środowisku rolniczym oraz wśród klas nieuprzywilejowanych?
ŚWIATOWY KRYZYS NIE DO OPANOWANIA
Czy wiesz, że o jedenastym świeckim znaku Biblia uczy, iż blisko czasów drugiego adwentu Chrystusa nastąpi trudny do opanowania światowy kryzys, jakiego ludzkość nigdy wcześniej nie przeżyła (Łuk. 21: 25-27; Izaj. 29:14; Ps. 82:1-5); że poprzednio w historii ludzkości występowały kryzysy trudne do opanowania, np. tuż przed narodowym upadkiem Izraela, rozpadem imperium rzymskiego, religijną i polityczną reformacją oraz rewolucją francuską; że w każdym z tych kryzysów dochodziło do powszechnego odrzucenia religii oraz autorytetu rodzicielskiego czy obywatelskiego, podejrzliwości w stosunkach międzynarodowych, zazdrości, rywalizacji, nienawiści i wojen, narodowego bogacenia się, także znacznej nienawiści, podejrzliwości i walk między warstwami społecznymi, rozpadu więzów rodzinnych oraz poczucia rodzinnych obowiązków, powszechnego cierpienia z powodu niesprawiedliwości społecznej, krańcowego niezadowolenia z panujących warunków, ogólnego domagania się radykalnych zmian społecznych, zasadniczych różnic co do niezbędnych kroków zaradczych, głęboko zakorzenionego zamieszania odnośnie przyczyn i lekarstwa na panujące choroby, proponowania środków łagodzących zamiast rzeczywistego lekarstwa, szalonych i daremnych wysiłków reformatorów oraz powszechnego optymizmu, nie dostrzegającego żadnego zła; że takie warunki są teraz bardziej widoczne na świecie i są bardziej powszechne, niż kiedykolwiek wcześniej w historii lud/kości; że eksperci do spraw politycznych, narodowych, międzynarodowych, finansowych, kapitalistycznych, świata pracy, rolnictwa, życia społecznego, rodzinnego i religijnego ani indywidualnie, ani zbiorowo nie wiedzą w jaki sposób opanować ten kryzys, jaki obecnie trzyma świat w swym uścisku, są oni bardzo zniechęceni teraźniejszością oraz pełni złych przeczuć na przyszłość?
POCZĄTEK WIELKIEGO UCISKU
Czy wiesz, że jako dwunasty świecki znak wskazujący na drugą obecność naszego Pana, Biblia przepowiada początek wielkiego ucisku (Mat. 24:21, 22; 13:41, 42; Dan. 12:1; Obj. 14:14, 18-20), jakim kończy się wiek Ewangelii, a zaczyna wiek Tysiąclecia; że chociaż ucisk ten będzie powszechny, chrześcijaństwo, symbolizowane przez Judeę i Jeruzalem, będzie jego burzliwym centrum (Jer. 25:29-33; Izaj. 13:11-13; Sof. 3:8; Mat. 24: 16-22; Ezech. 7:1-27); że chrześcijaństwo, symbolizowane przez Jeruzalem, przejdzie w tym wielkim ucisku poczwórną karę, na co wskazuje Ezech. 14:21, przy czym wspomniany tam miecz jest symbolem wojny światowej i rewolucji światowej (w. 17), głód i mór są literalne i powszechne na całym świecie (por. w. 13, 19), a zły zwierz przedstawia łamiących prawo ludzi – anarchistów, ponieważ dzikie zwierzęta, nie szanujące prawa i porządku, odpowiednio przedstawiają anarchistów (w. 15); że, stosownie do tego, wielki ucisk miał się składać z wojny światowej, rewolucji, głodu, epidemii i anarchii; że od l sierpnia 1914 roku znajdujemy się w tym wielkim ucisku, a wojna z lat 1914-1918 oraz 1939-1945 była zapowiedzianą wojną wielkiego ucisku (Joel 3:1-14); że wielkie braki żywności w wielu krajach, począwszy od 1914 roku, są częścią klęski głodu wielkiego ucisku i że takie warunki głodu będą się stawały coraz gorsze w miarę jak wielki ucisk będzie postępował w kierunku światowej rewolucji i anarchii i przez nie; że niezwykle wielkie epidemie od 1914 roku, jak grypa, cholera, tyfus oraz dur brzuszny, choroby Heinego-Medina itp. są częścią epidemii wielkiego ucisku oraz że takie i inne epidemie będą stawały się coraz gorsze, w miarę jak wielki ucisk