Sztandar Biblijny nr 24 – 1987 – str. 64

tortur, ale został wzbudzony trzeciego dnia od umarłych (Mat. 16:21; Dz. 2:31; 1Kor. 15:4, 12; Kol. 1:18).

      Jest wiele ugrupowań religijnych, które, mimo trzymania się różnych innych błędów, odrzuciły bluźnierczą, hańbiącą Boga doktrynę o wiecznych mękach. Wielu zaś jednostkom w innych ugrupowaniach i denominacjach, a nawet niektórym wodzom chrześcijaństwa otwierają się oczy i odrzucają oni tę doktrynę wieków ciemnych.

      Nawet w denominacji rzymskokatolickiej (która wcześnie w wieku Ewangelii przyjęła pogańską teorię wiecznych mąk i pomieszała ją z naukami biblijnymi, która później została przyjęta przez protestantów) obecnie odrzucają tę doktrynę, chociaż w pewnych przypadkach niektórzy nadal myślą, że piekło w Biblii oznacza miejsce wiecznych mąk.

      James Breig, wydawca The Evangelist, miesięcznika publikowanego w Albany, Nowy Jork, jest jednym z tych, który ostatnio wystąpił przeciwko koncepcji piekła jako miejsca wiecznych mąk. Odrzucenie przez niego tej doktryny było szeroko podane do wiadomości
kol. 2
w U.S. Catholic Magazine z listopada 1977, w którym umieszcza on piekło w „dziedzinie fikcji” i zapytuje: „Jak możecie brać to poważnie?”.

      Podaje on za dr Martinem Marty z Uniwersytetu Chicago cytat tej treści, że idea piekła rozwinęła się z obrazu śmietniska miasta Jeruzalem i że to „piekło” może być łatwo widziane do dnia dzisiejszego (tutaj odnosi się on nie do hadesu, lecz do gehenny, doliny Hinnom za murami Jeruzalem, gdzie odpadki miejskie były wrzucane i niszczone przez robaki i ogień, obrazujące unicestwienie niepoprawnych grzeszników – Izaj. 66:24; Mar. 9:43-48). On także podaje cytat z ojca Andrzeja Greeley tej treści, że tylko jedna trzecia dzisiejszych rzymsko-katolików wierzy w nauki rzymskokatolickie na temat piekła.

      Jaśniejsze zrozumienie prawdziwej Boskiej kary dla niepoprawnych grzeszników i prawdziwego biblijnego piekła pochodzi z uznania różnicy między hadesem i gehenną, którego to rozróżnienia unikają zazwyczaj ci, którzy są za wiecznymi mękami, którzy wydają się być częściowo ślepymi na wielką Boską Sprawiedliwość, Mądrość, Miłość i Moc.
BS '78,38.

PSALM

1. Alleluja. Chwal, duszo moja, Pana.
2. Będę chwalił Pana póki żyję, będę śpiewał Bogu memu póki dni moich.
3. Nie pokładajcie nadziei w książętach, w nikim spośród synów ludzkich, bo nie ma w nich zbawienia.
4. Ujdzie duch jego, a on sam w swój proch się obróci, i w ten dzień znikną wszystkie jego zamysły,
5. Szczęśliwy, czyją pomocą jest Bóg Jakuba, czyja nadzieja w Panu, Bogu jego.
6. Który stworzył niebo i ziemię, i morze,
i wszystko, co w nich jest, który wiary dochowuje wiecznie.
7. Który przynosi sprawiedliwość pokrzywdzonym, daje chleb głodnym. Pan, który oswobadza więźniów.
8. Pan, który otwiera oczy ślepym, Pan, który prostuje zgiętych ku ziemi, Pan, który miłuje sprawiedliwych.
9. Pan, obrońca przychodniów, sierotę i wdowę wspiera, a drogę bezbożnych wykrzywia.
10. Pan będzie królował na wieki, Bóg twój, o Syjonie, z pokolenia w pokolenie. Alleluja.

poprzednia stronanastępna strona